För att kunna söka utbildningar/kurser via yh-antagning.se behöver du registrera ett konto. När du registrerar kontot behöver du lämna ifrån dig personuppgifterna e-postadress och personnummer till ViaEcole AB som tillhandahåller tjänsten yh-antagning.se. Personuppgifterna i kontot används för att kunna identifiera dig och kommunicera med dig vid behov. ViaEcole raderar automatiskt kontot och personuppgifterna i kontot tre månader efter att kontot inte längre används för inloggning till någon anordnare. Du har möjlighet att begära radering av kontot genom att kontakta ViaEcole. Utan ett konto kan du genom yh-antagning.se inte få information, hantera och fullfölja din ansökan.
Du kommer i din ansökan till utbildning/kurs behöva lämna ifrån dig ytterligare uppgifter till skolan (utbildningsanordnaren). Läs mer om hur dessa uppgifter hanteras i skolans personuppgiftspolicy vilken du kan läsa i samband med att du lämnar ifrån dig dina första uppgifter i ansökan.
Läs mer om dina rättigheter som registrerad och vilka ViaEcole AB delar dina uppgifter med här.
För att kunna registrera ett konto behöver du samtycka till ovan beskriven hantering av personuppgifter i kontot.
För att kunna söka måste du skapa ett konto på yh-antagning.se. Om du sökt tidigare och redan har ett konto ska du logga in med det kontot.
Teknisk support hjälper dig med inloggning och tekniska problem på yh-antagning.se.
För alla andra frågor vänder du dig till skolan du söker till. Logga in för att hitta kontaktuppgifter till skolan.
E-post: support@yh-antagning.se Telefon: 08-50 12 60 90
Teknisk support ges av ViaEcole AB.